سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع کفپوش تاتامی ورزشی

تعدادی الزامات اجباری برای کفپوش سالن های ورزشی وجود دارد:

استهلاک بالا - توانایی کاهش اثرات بارهای عمودی.
خاصیت ارتجاعی مواد - مقاومت در برابر ایجاد فرورفتگی پس از ضربه دینامیکی؛
مقاومت در برابر سایش - مقاومت در برابر سایش لایه بالایی بر دوام مواد تأثیر می گذارد.
اثر ضد لغزش؛
دوستی با محیط زیست - ترکیب مشمع کف اتاق نباید حاوی مواد مضر باشد.
الزامات ایمنی آتش سوزی؛
دافع کثیفی - سهولت نگهداری را بهبود می بخشد.
علاوه بر این، ممکن است الزاماتی در مورد برگشت توپ، توانایی بازتابی، عایق صدا اعمال شود.


تنها در صورت وجود تمام این ویژگی ها می توان خرید کفپوش گرانولی را با کیفیت بالا در نظر گرفت و در اتاق هایی با شدت استفاده زیاد از آن استفاده کرد.

مهمترین ویژگی های سطوح ورزشی عبارتند از:

جذب ضربه - ضریبی که به عنوان درصدی از میزان نرم شدن زمین خوردن ورزشکار در مقایسه با یک پوشش کاملاً سفت و غیرقابل تغییر بیان می شود. محدوده 55-75? راحت در نظر گرفته می شود، یعنی بار از تکیه گاه باید بیش از نصف جذب شود. چنین شاخصی ایمنی کف را فراهم می کند، اما پویایی ورزش را کاهش نمی دهد.
پرش عمودی توپ - این شاخص مربوط به زمین های بازی است و با مقایسه برگشت توپ بسکتبال از یک پایه سخت غیرقابل تغییر محاسبه می شود. در سالن های ورزشی توصیه می شود از مواد با ضریب 90-110? استفاده شود.
بار نورد - ضریب تغییر شکل پوشش کف هنگام جابجایی تجهیزات ورزشی روی آن بر روی یک چرخ دستی چرخدار با بار 1.5 کیلونیوتن. این ویژگی مربوط به اتاق های وزنه برداری است.

• تغییر شکل عمودی - درجه فشرده سازی پوشش تحت بار دینامیکی روی آن با نیروی 1.5 کیلونیوتن. نشانگر به طور مستقیم با جذب مرتبط است و باید در محدوده 2.3-5 میلی متر قرار گیرد. بسته به هدف عملکردی، کفپوش ورزشی ممکن است استحکام متفاوتی داشته باشد.
ضریب اصطکاک - تعیین درجه لغزش روی پوشش در کفش های خشک. مقدار بهینه در محدوده 80-110? قرار دارد. با مقدار کمتر، کف لغزنده خواهد بود و زیاده روی باعث "چسبیدن" ورزشکار می شود که لغزش و انجام حرکات پیچیده را غیرممکن می کند (مثلاً در زمین رقص).
تغییر شکل طولی - محدود کردن گسترش تغییر شکل از نقطه اعمال نیروی دینامیکی در فاصله 0.5 متر. ضریب نباید از 15? تجاوز کند. در غیر این صورت، ممکن است بر روی مسیر پرتاب توپ از زمین توسط اقدامات خود ورزشکار تأثیر بگذارد.
کفپوش‌ها در سالن‌های ورزشی باید ورزش را راحت و ایمن کنند و در عین حال بادوام باشند. یک شرط مهم برای این، تخمگذار با کیفیت بالا مشمع کف اتاق بر روی یک پایه آماده است.

کفپوش مشمع کف اتاق ورزشی

این جالب است: چه چیزی بهتر است یک کنوکتور یا یک بخاری نفتی - ما با جزئیات تجزیه و تحلیل می کنیم

به چه چیزی توجه کنیم؟

 
انجام تمرین در ورزش های مختلف بار متفاوتی روی سطح دارد، بنابراین الزامات کف ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل، هنگام انتخاب، آنها بر اساس آن دسته از ویژگی هایی هستند که برای یک نوع آموزش خاص بیشترین اهمیت را دارند.

مقاومت در برابر سایش - این ویژگی برای همه ورزش ها مهم است، اما حداکثر مقاومت در برابر سایش همیشه مورد نیاز نیست. به عنوان مثال، در عرصه های یخی، سطحی گذاشته می شود که به راحتی در برابر اسکیت مقاومت می کند، اما برای اهداف دیگر کاملاً نامناسب است.
توانایی خنثی کردن لرزش و صدا به ویژه برای پوشش‌هایی که قرار است در سالن‌های ورزشی واقع در طبقات بالاتر از اول روی زمین گذاشته شوند، مهم است.
ضریب انعکاس نور - در سالن هایی که مسابقات در ورزش های تیمی برگزار می شود ، تابش خیره کننده شدید با ورزشکاران تداخل می کند. در عین حال، سطح براق براق در کلاس های رقص روی زمین تماشایی به نظر می رسد.
عایق حرارتی - کفی با خواص عایق حرارتی خوب باید در اتاق های تناسب اندام که بیشتر تمرینات روی زمین انجام می شود نصب شود.
خطر لغزش و آسیب - این ویژگی ها به یکدیگر وابسته هستند. پوشش باید به گونه ای باشد که ورزشکار در صورت سقوط آسیبی نبیند.
دوستی با محیط زیست - در طول تمرین، تنفس فرد فعال تر می شود، همراه با هوا، مواد مضر ساطع شده از پوشش می توانند وارد ریه ها شوند. به همین دلیل، بسیار مهم است که کفپوش سازگار با محیط زیست باشد.
استهلاک - این توانایی مفاصل و رباط های ورزشکار را نجات می دهد. این ویژگی به ویژه برای سالن هایی که در آن تمرینات دو و میدانی برگزار می شود اهمیت دارد.
سهولت مراقبت از پوشش، به ویژه در سالن هایی که کلاس های فشرده برگزار می شود، کم اهمیت ترین نیست. فقط کافی است کف های رول، مدولار و خود تراز شونده را تمیز نگه دارید، بنابراین بیشتر در اتاق ها برای تمرین منظم استفاده می شود. کفپوش های نوع پارکت توجه زیادی را می طلبد، بنابراین نصب آنها در مکان های پر رفت و آمد توصیه نمی شود.

موشک گزینه اثبات شده برای سال ها
در قرن گذشته، کفپوش سالن های ورزشی منحصراً چوبی بود. بسیاری از مردم یک دوره کارآموزی تابستانی در مدرسه یا دانشگاه را به یاد می آورند که در ورزشگاه به نقاشی پارکت پرداخته اند.

در سال های ما، پارکت ورزشی اهمیت خود را از دست نداده است. فن آوری ها ثابت نمی مانند و پارکت های ورزشی مدرن استاندارد مقاومت در برابر سایش و دوام است.

پارکت ورزشی در ساختار خود چند لایه است، برای تولید لایه های بالایی از چوب های سخت چوب با کیفیت بالا استفاده می شود: افرا، بلوط و زبان گنجشک. برای اطمینان از عملکرد ایمن پوشش، یک بستر ضربه‌گیر در زیر پارکت گذاشته می‌شود که باعث کاهش بار روی مفاصل و پشت ستون فقرات ورزشکار می‌شود. همچنین لازمه استفاده از روکش چوبی، لایه ضد لغزش تکمیلی است که با کاهش احتمال افتادن، خطر آسیب را کاهش می دهد.

به تمام مزایای فوق استفاده از پارکت چوبی ورزشی، یک، اما بسیار قابل توجه، به علاوه اضافه شده است. پارکت چوبی ورزشی دوستدار محیط زیست ترین کفپوش برای تجهیزات بدنسازی است. عیب اصلی چنین پوششی قیمت بالا است - چندین برابر بیشتر از گزینه هایی که بعداً با شما صحبت خواهیم کرد.


پوشش لاستیکی و ویژگی های آن
پازل های لاستیکی در سالن های ورزشی که قیمت کفپوش تاتامی در تجهیزات حجیم و سنگین تخصص دارند، الزامات لازم برای کفپوش، مقاومت بالا در برابر ضربه و مقاومت در برابر سایش است. یک گزینه عالی برای سالن شما پوشش پلی اورتان، گرانول لاستیکی و لاستیک خواهد بود. چنین پوشش هایی نورد و مدولار هستند (انتخاب باید بسته به مساحت اتاق و تراکم تجهیزات انجام شود).

روکش های رول اغلب دارای عرض 150 سانتی متر هستند، ضخامت بسته به نیازهای خریدار برای تحمل بارها متفاوت است. یکی از مزیت های مهم رول روکش ها، بالاترین استحکام نسبت به سایر طبقه ها است.

پوشش های مدولار برای نصب ساده مناسب هستند، زیرا نیازهای نصب خاصی ندارند. یک مزیت بزرگ طیف گسترده ای از اندازه گیری ها و اندازه های ماژول ها است که به شما امکان می دهد بدون فراموش کردن طراحی، هر اتاق را با کفپوش تجهیز کنید.

همچنین، پوشش های کف ساخته شده از لاستیک مصنوعی و طبیعی ولکانیزه کاملاً با الزامات "صندلی های گهواره ای" مقابله می کنند. پوشش های کف ولکانیزه در نصب عجیب و غریب نیستند، فقط مهم است که از گذاشتن روی یک پایه هموار اطمینان حاصل شود. پوشش های توصیف شده در عملیات و تمیز کردن بی تکلف هستند و مهمتر از همه، غیر سمی هستند و الزامات ایمنی را برآورده می کنند.


کف های خود تراز برای سالن بدنسازی
برای سالن های ورزشی بزرگ، کفپوش رولی جنس خوب از نظر قیمت و کیفیت ایده آل است. پوشش ورزشی یکپارچه دارای خاصیت ارتجاعی و مقاومت در برابر رطوبت بالایی است، نیاز به مراقبت خاصی ندارد و به راحتی تمیز می شود.

هنگام ریختن کف باید با مشکلاتی روبرو شوید - یک نیاز مهم برای نصب با کیفیت بالا یک پایه کاملاً یکنواخت است.

ساختار پوشش پلی اورتان حجیم را در نظر بگیرید:

- پایه آن پلی اورتان و خرده لاستیکی به صورت مواد نورد شده به ضخامت حدود 12 میلی متر است.
- لایه میانی PU حدود 3 میلی متر است
- لایه رویی پلی اورتان که مسئول یک روکش مات یا روکش صاف است
این گزینه پوشش کاملاً ایمن برای عملیات، غیر سمی، انعطاف پذیر و مقاوم در برابر محیط تهاجمی خارجی است که استفاده طولانی مدت را تضمین می کند. توجه به انطباق این پوشش با الزامات ایمنی یک ورزشکار مهم است - یک کف خود تراز به محافظت از مفاصل و ستون فقرات در برابر بارهای ایستا و پویا، کفش های او در برابر اصطکاک و لغزش بیش از حد کمک می کند. خود ورزشکار از افتادن

پوشش کف سالن ساخته شده از پلی وینیل کلراید- مشمع کف اتاق ورزشی
گزینه دیگر برای تجهیزات کفپوش سالن بدنسازی کفپوش فوم پی وی سی است. پوشش چند لایه است که عمدتاً از PVC و مش برای توزیع یکنواخت بار تشکیل شده است. مواد مش از الیاف غیر بافته شده است.

این گزینه به دلیل بی تکلف بودن در استفاده و ارزان بودن نسبی راه حلی عالی برای تجهیز سالن های چند منظوره ورزشی است.

خرده نان وقتی کار با وزن زیاد مثلاً هالتر را در نظر می گیریم، ضخامت روکش باید حداقل 10 سانتی متر باشد. خاصیت ضربه گیر و جذب صدا دارد.

اگر وزن سنگینی وجود نداشته باشد و سالن فقط برای تناسب اندام در نظر گرفته شده است ، می توان از روکش خرده لاستیکی مدولار استفاده کرد. نوع رول شده و کاشی های لاستیکی دارای خواص عالی هستند. مزایای آنها:

آنها دوستدار محیط زیست هستند.
نمی توان روی آنها لغزید.
آسان برای سوار شدن؛
وزن کمی دارند؛
نیازی به پایه ندارید، نصب را می توان روی طبقه قدیمی انجام داد.
کفپوش لاستیکی هم برای ورزشگاه و هم انواع کفپوش برای فضای باز مناسب است. عمر مفید بالایی دارد، بریدگی کفش روی آن قابل مشاهده نیست، این ماده قادر به جذب شوک هنگام سقوط است. همچنین دارای نرمی، زبری است. آسیب را به حداقل می رساند. قیمت متوسط ??210 روبل در هر مربع است.

پی وی سی فوم دار
ظاهر مواد ساخته شده با مش تقویت کننده فایبرگلاس، این ماده می تواند بار را تثبیت کند. به آن مشمع کف اتاق ورزشی نیز می گویند، بنابراین گاهی اوقات خریداران را گمراه می کند.

خاصیت ضد لغزش دارد و به توپ جهش خوبی می دهد. می توان از آن برای نصب در فضای باز و داخلی استفاده کرد، زیرا بر روی نوار دو طرفه نصب می شود. حاشیه ایمنی بسیار خوبی دارد، بنابراین در صورت نصب در فضای باز هم ثابت و هم قابل جابجایی است. برای مشاهده مدل های کفپوش https://fararu.com/fa/news/459152/با-این-راهنمایی-ها-کفپوش-مناسب-را-خریداری-کنید

پارکت ورزشی
نرمی ندارد اما استهلاک خوبی دارد. بر روی سیاهههای مربوط نصب شده است. کمک به حرکت سریع مناسب برای سالن های والیبال و فوتبال.

در صورت تمایل می توان آن را در خیابان برای سازماندهی زمین های والیبال و بسکتبال نیز نصب کرد، در صورتی که طرح تاشو انتخاب شده باشد. هزینه پارکت چوبی بسیار بالا است و به ازای هر مربع 1600 روبل است.

پارکت در سالن بدنسازی

کف خود تراز
کف های پلی اورتان ثابت هستند. آنها جهانی هستند، این مضرات را پنهان می کند که چنین کفی را نمی توان برداشت. خرده لاستیک با روکش پلی اورتان می تواند تک لایه و چند لایه باشد.

ویژگی های متمایز چنین پوششی:

مقاومت در برابر هرگونه بار مکانیکی و استاتیکی؛
عمر طولانی؛
انعطاف پذیری سطح؛
سهولت مراقبت؛
خیره کننده نیست، بنابراین برای هر ورزشی مناسب است. آموزش خرید کفپوش ورزشی
هم در داخل و هم در فضای باز قابل نصب است. تنها مورد نیاز یک سطح صاف است. همچنین، این مواد دارای هزینه بسیار مقرون به صرفه است - از 840 روبل.

کف خود تراز

فرش
مواد روتختی این ماده فقط برای سالن های بدنسازی استفاده می شود، زیرا سطحی ضد لغزش دارد. الکتریسیته ساکن را جمع نمی کند، مقاوم در برابر سایش، بادوام و قابل اعتماد است. دارای خاصیت ارتجاعی، دوام، ایجاد اثر یک کف عایق حرارتی است.

فرش ضربه هنگام افتادن را نرم می کند، بویی ندارد، برای افراد بی ضرر است. در برابر مواد شیمیایی خانگی و رطوبت مقاوم است، دارای خواص عایق صدا است. اغلب از چندین لایه (پلیمر سه بعدی) تشکیل شده است و تفاوت قابل توجهی با فرش معمولی دارد که در یک آپارتمان استفاده می شود. به پایه چسبانده شده است، بنابراین باید تمیز و یکدست باشد.

 

منبع: https://arbolit.org/materialy-i-instrumenty/vybiraem-napol-noe-pokrytie-dlya-sportzala-na-chto-obratit-vnimanie.html